Повторна КО
Повторна комплексна оцінка фахівцями інклюзивно-ресурсного центру проводиться у разі:
- переходу дитини з особливими освітніми потребами з дошкільного закладу освіти в заклад загальної середньої освіти; переведення дитини із спеціального закладу дошкільної освіти, спеціального закладу загальної середньої освіти, закладу загальної середньої освіти до інклюзивної (спеціальної) групи закладу дошкільної освіти або інклюзивного (спеціального) класу закладу загальної середньої освіти;
- надання рекомендації команди психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами у закладах загальної середньої та дошкільної освіти, психолого-педагогічного консиліуму спеціального закладу загальної середньої освіти щодо наявності успіхів або труднощів у засвоєнні дитиною освітньої програми;
- визначення потреби у продовженні тривалості здобуття освіти особами з особливими освітніми потребами, що здобувають загальну середню освіту.
У разі коли батьки (один з батьків) або законні представники дитини з особливими освітніми потребами не погоджуються з висновком про комплексну оцінку, вони можуть звернутися до відповідного структурного підрозділу з питань діяльності інклюзивно-ресурсних центрів органів управління освітою для проведення повторної комплексної оцінки республіканським, обласним, м. Києва та м. Севастополя психолого-педагогічним консиліумом (далі – консиліум).
Так, батьки чи законні представники дитини, які не згодні з висновком про комплексну оцінку розвитку дитини, мають право на проведення повторної оцінки в будь-якому іншому ІРЦ. Якщо батьки не погоджуються з висновком, то протягом місяця вони можуть звернутись до місцевого органу управління освітою для організації психолого-педагогічного консиліуму.
Для цього необхідно подати такі документи:
• заява батьків (одного з батьків) або законних представників дитини;
• копії документів, що посвідчують особу батьків (одного з батьків) або законних представників;
• копія свідоцтва про народження дитини;
• копія висновку про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини;
• копія висновку про повторну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини (за наявності).
Протягом місяця з дати звернення батьків має бути створено консиліум. Для забезпечення неупередженості до консиліуму запрошуються фахівці, які раніше не обстежували дитину. Батьки чи законні представники дитини можуть бути присутніми під час консиліуму, а також пропонувати до його складу фахівців.
Нагадаємо, що знайти зручний інклюзивно-ресурсний центр та подати документи в дистанційному режимі можна на порталі ІРЦ.
Протягом 10 робочих днів з дати звернення батьків (одного з батьків) або законних представників відповідний структурний підрозділ з питань діяльності інклюзивно-ресурсних центрів органів управління освітою зобов’язаний організувати проведення повторної комплексної оцінки дитини з особливими освітніми потребами за місцем її проживання (перебування)/навчання чи в іншому місці за попереднім погодженням з батьками (одним з батьків) або законними представниками.
Повторна комплексна оцінка може проводитися за всіма або окремими напрямами залежно від освітніх потреб дитини з особливими освітніми потребами та наявної інформації про її розвиток.
За результатами повторної комплексної оцінки складається висновок про повторну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини (додаток 6), що є основою для розроблення індивідуальної програми розвитку дитини з особливими освітніми потребами, надання їй психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, у разі потреби продовження тривалості здобуття освіти особами з особливими освітніми потребами, що здобувають загальну середню освіту.